Věci potřebné

04.02.2014 09:42

TY JSI VĚČNÝ ZDROJ a autor všechno stvořeného,

Uctívám Tě a chválím za to, že jsi stvořil člověka,

schopného ptát se po Tobě: „Kde je Bůh, můj učinitel?“

Ale úpadek zasáhl náš lidský rod, obrátil slávu v hanbu

a nechal nás na Tebe zapomínat.

Víme, že je to jen Tvá síla,

co může povolat zpět Tvé bloudící děti,

co jim může vštípit smysl pro božské věci, věci trvalé a hodnotné.

Od Tebe sestupují všechny dobré úmysly a touhy,

Ty znáš nejhlubší tajemství mé duše,

Ty jsi ve mně vzbudil touhu Ti sloužit.

Učiň mne služebníkem, abych mohl dávat

pomoc nuzným, potěšení nemocným,

obnovu těm, kdo jsou trápeni hříchem,

naději zoufalým, radost zarmouceným,

lásku marnotratným.

Odfoukni popel nevěry dechem svého Ducha,

a daruj mi světlo a oheň, žár Tvé lásky.

Potřebuji duchovní potěšení od Tebe samého,

jemné, klidné, mírné, obnovující,

aby obměkčilo mé srdce a přivedlo mne k radostnému pokoření před Tebou,

abych je mohl prožít a pocítit a spočinout v Tobě jako zdroji Všeho.

Naplň zahrady mé duše svým vánkem lásky,

aby vůně křesťanského života zavanula i k druhým lidem,

aby přišli a mohli okoušet plody k Tvé slávě.

Tak naplním konečný cíl svého bytí: oslavit Tebe a být bližním k požehnání.