UPŘÍMNOST

22.06.2020 08:22

Požehnaný je člověk, kterého ty vyvoluješ a povoláváš k sobě.

U Tebe je milosrdenství, vykoupení, ujištění, odpuštění.

Ty jsi mně pozvedl z jámy hříchu

a vyhlásil mé propuštění,

a to nejen před soudem v nebesích,

ale také před soudnou stolicí mého vlastního svědomí.

Ospravedlnil jsi mne vírou, a skrze to jsi mi daroval pokoj s Tebou samotným

a dovolil, abych se těšil svobodě jako Tvé dítě.

Zachraň mne od falešných nadějí pokrytců:

Kéž nikdy nespoléhám na to, že jsem v Kristu, pokud nejsem skutečně novým stvořením,

   nemyslím, si, že jsem narozený z Ducha, pokud nemám na mysli věci Ducha božího,

   nejsem spokojen s vyznáním víry skrze vnější projevy a službu,  

zatímco mé srdce je daleko.

Kéž mohu svou upřímnost soudit podle svého strachu provinit se proti Tobě,

                        podle odhodlání poznat Tvou vůli,

                        podle ochoty zapírat sám sebe.

Kéž nikdy nezapomínám hledat Tvou slávu,

kéž se neodvrátím od Tvých přikázání,

kéž nic neotřese mou důvěrou v Tvá zaslíbení,

            kéž nikdy neurážím Tvé děti.