PRAVÉ NÁBOŽENSTVÍ

26.02.2023 19:29

Pane Bože všemohoucí,

prosím, abych nebyl zapsán mezi pozemsky velké a bohaté,

    ale raději abych byl počítán mezi duchovně požehnané.

Učiň mým současným, nejvyšším a vytrvalým zájmem

    získat ta požehnání, která jsou duchovní svou povahou,

věčná svým trváním,

uspokojující svým naplněním.

Chraň mě před falešným hodnocením sebe sama, vcelku nebo z části;

    kéž dbám na své zásady i na své chování, na své motivy i své činy.

Pomoz mi, abych nikdy nezaměňoval vzrušení svých vášní za dílo Ducha svatého,    

    abych nikdy neposuzoval své náboženství podle příležitostných dojmů,

    ale vždy podle stálého světla Tvého slova.

Kéž je mé srdce k tobě upřímné,

    a můj život takový, jak se sluší na evangelium.

Kéž si zachovám svrchovanou úctu k jinému a lepšímu světu,

    a zde se cítil cizincem a poutníkem.

Poskytni mi veškeré vedení, obranu, podporu a útěchu, které moje cesta tam vyžaduje,

    a dej mi mysl upřenou na tebe.

Dej mi hojnost Ježíšova Ducha,

            abych byl připraven na každou povinnost,

            miloval tě za všech okolností,

            podřizoval se ti v každé zkoušce,

            byl ti věrný, když kráčím v temnotách,

            měl v tobě pokoj uprostřed životních změn.

Pane, věřím, pomoz mé nevíře a nejistotě!