Chvála a díkůvzdání

04.02.2014 09:39

Ó MŮJ BOŽE,

Ty nejspravedlivější, největší, první mezi všemi,

Tebe obdivuji, klaním se Ti a miluji Tě.

Mé srdce je tak plné, jak jen může být,

chci je před Tebou vylít.

Když rozjímám a rozmlouvám s Tebou,

napadá mne bezpočet útěšných myšlenek,

spatřuji bezpočet zdrojů a důvodů k radosti,

nesčetnými radostmi a občerstveními oplývá mé srdce.

Chválím Tě za to, že jsi stvořil mou duši,

kterou uzdravuješ a posvěcuješ, přesto, že často ulpívá na hloupostech;

dal jsi mi tělo a staráš se o ně, chráníš je a posiluješ.

Za to, že žehnáš mým smyslům, tak že se mohu těšit tím, co mne obklopuje,

dáváš svobodný pohyb a lehkost všem mým údům,

takže ruce, oči, uši smějí plnit tvé rozkazy.

Za královskou štědrost, s níž se staráš o mé každodenní zaopatření,

dáváš mi plný stůl a přetékající pohár,

takže se mohu těšit z chuti, lahodnosti a sladkosti života.

Za to, že mi dáváš radost s bližními a přáteli, že mohu sloužit druhým.

Za své srdce, které může pociťovat radost i žal, smutek i soucit,

i za svou mysl, která může přemýšlet o potřebách druhých lidí.

Za příležitosti šířit kolem sebe radost a dobro.

Za milované, kteří mne již předešli do nebeských radostí.

Za to, že i já sám mohu očekávat a těšit se, že Tě jednou spatřím tváří v tvář.

Miluji Tě víc, než se dá slovy vyjádřit, za to vše, co děláš pro svá stvoření.

Dej růst mé lásce, ó můj Bože, v tomto čase i na věčnosti.